Cultuur In Beeld zoekt medewerkers om mee te helpen om ons cultureel patrimonium in beeld te brengen.
Schrijft u graag over wat er te doen is in ons Vlaanderen? Dan is dit mogelijk uw ding.
U komt terecht in een leuk team.. Interesse? mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Meetjesland

Meetjeslandse Powerstroke lanceert 6de album: een video-interview.

b_800_600_0_00_images_artikelfotos_september2020_powerstroke.png

 

Wat hebben de Amerikaanse metal-bands Bodycount (ft. Ice-T) & Pro-Pain gemeenschappelijk met Stef Bos & Slongs Dievanongs? Het zou een quizvraag kunnen zijn waar vooral Meetejslanders het antwoord op weten: Powerstroke. Bij deze weet de rest van Vlaanderen het antwoord ook.

Powerstroke werd in 2007 opgericht door Zelzatenaar Maarten Geeraerts (Marty G.) en is inmiddels aan de release van hun 6de full album toe: The Path Against All Others.


Voorlopig nog niet ten volle tot de top van de Belgische metal-scene doorgedrongen, doch het laatste wat men de band kan toeschrijven is dat ze 'in alle stilte' aan hun carrière hebben gebouwd. Trash-metal is nu niet bepaald een stijl die het van rustig kabbelende muziekjes moet hebben... We hadden het genoegen om het album in avant-première te beluisteren en kunnen alvast meegeven dat menig 'metalhead' zich ten volle zal kunnen uitleven.

We volgen Powerstroke al langer en stellen vast dat het niveau er bij iedere cd op vooruit gaat. Een trend die zich ook in deze fors verder heeft gezet: het album knalt van het begin tot het einde, de songs zijn toegankelijker dan ooit. Er is een herkenbare link naar de typische sound van 90's bands als Faith No More, Sepultura en Clawfinger, maar tegelijk ook niet. De band heeft er een eigen, zeg maar hedendaagse interpretatie aan gegeven. 

Onze mening? Het wordt tijd dat 'de hardste lijst van Studio Brussel' het eens wat dichter bij huis gaat zoeken.

Op het album prijken een aantal bekende namen uit het milieu, maar tot onze verrassing doken in de laatste track Until The Fat Lady Sings  de stemmen van Slongs Dievanongs en Stef Bos (!) op. Hoe vreemd kan een combinatie van muzikanten zijn? Het gaat om een akoestische remake van het nummer dat eerder in vol ornaat op hun tweede album verscheen. Een soort van bonus-track dus, die compleet afwijkt van de rest, maar meteen aantoont dat de songs in hun pure vorm ook overeind blijven staan. 

Het is niet voor niets, denken we dan, dat de band in het metal-milieu zijn weg heeft gevonden en ondertussen een aantal van Europa's meest prestigieuze metal-festivals op hun lijstje kan zetten. Wie metal zegt, zegt Graspop... check. Wacken Open Air... check...  Europees touren met grote namen zoals Pro-Pain en Bodycount... check. Momenteel bezig aan het organiseren van Europese tours seizoen 2021... check. Opnieuw met een grote naam, maar daarover wilden zanger VILE (Bavo Reyniers) en gitarist Marty G. (Maarten Geeraerts) in het onderstaande interview voorlopig niets kwijt.

Inmiddels is de clip van de eerste single Tearcollector wereldwijd gelanceerd. Een voorbode van het heel binnenkort beschikbare nieuwe album. Alle info over Powerstroke vind je op www.powerstroke.be.

  

 

J.E. ©2020

0
0
0
s2smodern

Meetjeslandse band Woesten: positief bij corona-test

b_800_600_0_00_images_artikelfotos_september2020_Woesten__Michel_Goessens.jpg

foto © Michel Goessens

Nu de maatregelen met mondjesmaat versoepelen en de cultuursector opnieuw de deuren voorzichtig (mag) openen, is een nieuw tijdperk aangebroken voor bands: optreden voor een gebubbeld publiek, verscholen achter mondmaskers. Losgemaakt van elke afleiding die in de sfeer van het moment een performance beter kan doen inschatten dan ze in werkelijkheid is. Want we kunnen niet zorgeloos staan kletsen of prioriteit geven aan dat pintje... Een tijd waarin het publiek heel gericht en geconcentreerd toekijkt en luistert. Een periode waarin toeschouwers bewust kiezen om hun twijfels en angst te overwinnen en in ruil 'waar voor hun geld' willen. Een corona-test van een totaal andere orde dus...

Woesten testte afgelopen vrijdag in cc De Stroming (Sleidinge/Evergem) met veel brio positief. Een heerlijk recht voor de raap concert met een bijzonder intense nostalgische ondertoon.   


Wie nog last-minute tickets wou bemachtigen, was eraan voor de moeite: het concert was al enkele weken uitverkocht. De grote honger door het gemis aan live-muziek, was voelbaar aanwezig. Het viel meteen op dat de meeste toeschouwers veertigers en vijftigers waren: de generatie die 'de jaren 90' intens meemaakte en ongetwijfeld nummers van Gorki, Noordkaap, Tröckener Kecks en The Scene sindsdien (nog steeds) bij gelegenheid passioneel meebrult.

Woesten steekt het sinds zijn oprichting niet onder stoelen of banken dat zij mentaal in die sfeer zijn blijven hangen en dat vertaalt zich duidelijk in hun muziek: Nederlandstalige rock-songs met eenvoudige woorden, doch diepgaande boodschappen. Misschien 25 jaar te laat om commercieel succes na te streven, maar gezien alles ooit wel eens terug komt, zeker niet uitgesloten. Bart Van Damme (alias BARD) en de zijnen zitten er in alle geval niet op te wachten. De missie is hun verhaal vertellen via tekst en muziek.

Het is helemaal niet zo bizar dat de onlangs uitgebrachte cd De Harmonie WSTN vergezeld is van een boek over de roots van zanger BARD in Sleidinge. Of omgekeerd. In alle geval: ondergetekende had inmiddels de cd al enige tijd op auto-repeat en zat (ongewild kritisch door het gebrek aan afleiding van gesprekjes met de dichts bijzijnde bubbels) met hoge verwachtingen voor de live versies. Duidelijk niet de enige: het aanwezige publiek kon worden omschreven als één brok concentratie op ieder woord, iedere noot en werd er zelfs stil van. Een ongewoon tafereel voor een rock-optreden, al ontbrak de ontlading met veel applaus tussen de nummers geen enkel moment. BARD gooide er bij wijlen zelfs wat zelf-relativerende grapjes tussen: ik ga mijn deftig vestje toch maar weer aandoen want mijn moeder zit in de zaal.

Omdat het best een uitdaging blijkt om al vanaf de ingang een corona-proof concert veilig te organiseren, startte de show iets later dan voorzien: de mensen moesten per bubbel de zaal betreden, wat hier en daar voor een wachttijd zorgde. Onze felicitaties trouwens aan de ploeg van het cultureel centrum die de ganse avond alert bleven voor de afspraken. Het was voor iedereen wennen, maar op de korrel bekeken zal niemand er echt last van hebben gehad. Het grootste gemis zat hem vooral na de show gezien er geen cafetaria met nabespreking mocht zijn. Het zij zo, voorlopig moeten we dat erbij nemen. We zijn er echter van overtuigd dat de nabesprekingen ergens op café in de dorpskern van Sleidinge unaniem positief waren.   

Het optreden begon met een duet van drummer Kristof Van Driessche en zijn tienerdochter Imanie op piano. We werden niet overdonderd door een virtuoos pianostuk, maar in tegenstelling daarvan getrakteerd op een zeer sober herhalend melodietje dat zich in het samenspel met drums nog in repetitie-fase bevond. Er waren maar twee mensen van tel aanwezig in de zaal: vader en dochter die elkaar lachend en aanmoedigend toekeken. Het zette meteen de toon op de rest van de avond: het gewone leven van een Vlaams gezin, familiebanden, een vriendenkring waarbij gesprekken over vroeger en nu elkaar de hand geven en naarmate de avond vordert intenser worden. Meningen en filosofieën van 'de gewone man' die dikwijls meer waarheid bevatten dan die van de grote denkers. Het werd meteen bevestigd door de verrassende opener: Samen in dat donkere huis, een cover van Gorki, geschreven door de betreurde volksfilosoof uit de streek, Luc De Vos.

Tim bracht het herkenbare verhaal over die vriend die het niet zo nauw neemt met wat men als normaal bestempeld... het soort van mens die in iedere vriendenkring het onmisbare buitenbeen is. Voor De palm van haar hand deed Woesten tijdens de opnames van de cd beroep op de Iranese zangeres Nadiya Sareh Mehdizadeh die er tot onze grote vreugde ook live bij was. 

Geen nood aan honger in de wereld, mijn tuin geeft groenten genoeg. Een stukje grond, wat zaad en veel goede wil. Ik voel me lekker bij de honger die ik stil.

Hoewel De grote leugen pré-corona werd gecomponeerd, leek het een beschrijving van vaststellingen die ieder van ons tijdens de lock-down ongetwijfeld aanvoelde. Hebben we nu echt zoveel nood aan al dat materiële? Het overaanbod van producten? De drukte, de stress? Zijn veel van de wereldproblemen in de kern dan toch niet op te lossen met wat gezond boerenverstand?

De marge deed het verhaal over hoe een stad zijn glorie verliest als inwoners er niet meer in geloven en meer aandacht besteden aan het zelfkant dan wel aan de waarde van de kansen die er zijn... 'Zie Denise maar dansen, ze streelt zachtjes haar paal. En die mannen maar kijken naar haar triestige verhaal.'

Bart Van Damme heeft duidelijk een boodschap over te brengen en Woesten is hier het ideale gondel voor: protestsongs als No Passaran en Engelbewaarder zeggen (best confronterend) waar het op staat, zoals de waanzin waartoe radicaliseren kan leiden: 'Gelezen zijn verhalen als trucks op markten mensen maaien'. Woorden die veel meer zeggen dan wat er staat. 

De bittere ernst werd vervolgens afgelost door persoonlijke verhalen van de auteur. Dat vermoeden we althans: Vriend zei ze ('ik kies mijn vrienden zelf') en een hommage aan de platenkast van zijn wijlen vader op Vinylplaten: ‘De helden zijn verlaten, de vinylplaten. Verhalen zijn er nog, maar klinken dof.’

Bart Van Damme is een poëzieliefhebber en is bij machte om zijn eigen hersenkronkels poëtisch te verwoorden. Doch erkentelijk voor meesters zoals Pablo Neruda, van wie hij een vers bijna integraal in de tekst Geile ouwe schurk heeft verwerkt. Op het eerste zicht lijkt het betreffende gedicht een beschrijving van een huis. Doch met de aanvulling van Woesten kan men niet anders dan de erotiek er in te ontdekken. Waarvoor overigens dank.

Dat de band ook in staat is om gewoon pure pop-rock songs te maken, bewijzen ze met Niemand danst met 2. Men zou kunnen zeggen: een tekstueel niemendalletje, maar dat zeiden ze van Ik Wil Je van De Kreuners ook. En zie wat er gebeurde. Aan hit-potentieel in alle geval geen gebrek: een rete-strakke groove en het meezing-gehalte formaat Vorst Nationaal.

Altijd plezant om tijdens een concert ook iets nieuws te horen: De Illustrata gaf alvast een voorproefje op wat nog komen zal. We hebben het onderstaand toegevoegd.

Er stond nog een hoogtepunt te wachten in de staart van het optreden. Op de eerder uitgebrachte cd Waterlander prijkt een parel van een eerbetoon aan Luc De Vos die hier in dit opzet eigenlijk niet kon ontbreken. Bovendien werd Wintergem onaangekondigd versterkt door de zich anoniem houdende fotograaf Michel Goessens, ook gekend als de Sleinse zanger/muzikant Goes. Zelf ook zo'n teksttovenaar die met quotes als 'Oan ze in Slenne nie gescheet'n, de Gentenaars oan gien eet'n' met gemak een scheurkalender kan vullen.

We zijn geen voorstander van cover-versies van Mia (van sommige nummers moet men gewoon afblijven), maar de geïntegreerde versie door Goes in Wintergem deed ons voorwaar slikken. De aanwezige Geert Bonne (oorspronkelijke drummer van Gorki, nvdr.) beaamde dat Luc dit ongetwijfeld zou hebben gewaardeerd. Het publiek zat al een tijd te schuifelen op hun stoelen, maar op dit moment bleek het echt lastig om die spontane staande ovatie te onderdrukken omwille van, tja, moet het nog worden gezegd?


Afsluiter De Adelaar, het verhaal over een heengegaan lokaal legendarisch café-uitbater die in de jaren 90 zowat alle lokale bands een podium gaf, maakte de cirkel rond. 'Waar is de adelaar?'  Het heeft iets van een nostalgische noodkreet. Een perfecte afsluiter van een mooi verhaal. We hopen van ganser harte dat het in de zomer van 2021 wijd verspreid over Vlaanderen kan worden verteld.

Voor wie niet kan wachten: De Harmonie WSTN is te koop via www.woesten.be 

 

 ©2020 J.E.

 

 

 

0
0
0
s2smodern

CC De Herbakker (Eeklo) lanceert Herbakker TV

b_800_600_0_00_images_artikelfotos_september2020_Herbakker_TV.jpg

We blijven in herhaling vallen: de muzikaal-culturele sector moet het door corona met weinig stellen. De tol is hoog, voor alle betrokken partijen. Maar toch blijven veel artiesten niet bij de pakken zitten en proberen culturele centra alternatieven te bedenken. Zo ook CC De Herbakker (Eeklo): vorige week werd een gloednieuw You Tube kanaal genaamd 'Herbakker TV' gelanceerd.

CC De Herbakker uit Eeklo mag op zijn minst als één van de meest actieve/innovatieve van het Meetjesland worden bestempeld. Sedert de opening op 7 oktober 1993 (jawel 27 jaar geleden ondertussen), stond het CC garant voor een bijzonder breed aanbod van muziek, toneel, comedy en alles daarrond. Menig nationaal, maar evengoed internationaal artiest vond zijn/haar weg naar het inmiddels befaamde podium in Eeklo. Anekdotes bij de vleet. Zo kozen ondermeer Sarah/Sam Bettens en K's Choice voor het CC als ideale plaats voor de try-out voor hun concerttour een aantal jaar terug. Ze kwamen er zelfs speciaal voor terug uit Amerika. Over een primeur gesproken.

Naast het eigen aanbod, zet de ploeg zich in voor het lokale gebeuren via allerhande samenwerkingen. De klap op de vuurpijl is zonder twijfel het Herbakkersfestival dat sinds 2007 jaarlijks wordt georganiseerd met een programma om 'U' tegen te zeggen. Het is aan weinig lokale festivals gegeven om met namen als Fischer Z en 10CC op hun affiche uit te kunnen pakken. Doch, dat is een ander verhaal. Dat zetten we later wel eens in de kijker.

CC De Herbakker speelde al geruime tijd met het idee om aan hun werking een extra dimensie te koppelen door concerten en andere evenementen live te gaan streamen op een exclusief kanaal voor het lokale ziekenhuis. Als een soort van community-service, zeg maar, voor patiënten die omwille van hun hospitalisatie niet in het CC geraken. Of al was het maar gewoon om de moeilijke tijd te helpen overbruggen. Een machtig idee als je onze mening vraagt...

Er werd materiaal aangekocht, het project zou worden gelanceerd in het voorjaar, maar vlak voor de realisatie kreeg de hele wereld af te rekenen met covid-19. Het hoeft niet te worden gezegd, maar we doen het toch: de voorziene agenda werd gewist. Want we zijn nu eenmaal 2020... Het jaar dat de cultuurwereld werd stilgezet... Het heeft geen zin om te mijmeren naar wat was en had kunnen zijn. 

Daar sta je dan met je investering... tot wanneer de maatregelen versoepelen en de ploeg van het CC het lumineuze idee krijgt om lokale bands (die het ook hard te verduren hebben) een platform te geven en een alternatief programma uit de grond te stampen. Augustus bleek een ideale maand te zijn om een (helaas) leeg CC om te toveren naar een podium voor regionale bands, optredens en show-cases zowel op video als op audio vast te leggen (uiteraard volledig corona-proof) en via een gratis toegankelijk You Tube kanaal te lanceren.

Sinds maandag 28 september 2020 is dit een feit. En de belofte van het CC is dat er iedere komende maandag tot eind dit jaar een reeks nieuwe clips worden vrijgegeven. Uiteindelijk zullen een 10-tal concerten integraal te bekijken zijn en komen er daarnaast een reeks clips waarbij bekende locals hun favoriete band, boek, toneelstuk, enz. van meer tekst en uitleg voorzien.

Een heus TV-kanaal dus dat iedere muziek- en cultuurliefhebber zal bekoren.

Op het aanbod staan in deze eerste fase vooral lokale bands geprogrammeerd, maar het is de bedoeling om dit uit te breiden naar regio-overstijgende acts. Momenteel vind je  ondermeer: Charcoalcity, Woesten, The Sloofs, Goes & Goes, HDR en MPeG-band. Een greep uit het Meetjeslandse talent met andere woorden, die in deze over een meerwaarde aan promo-materiaal beschikken om hun eigen agenda (opnieuw) wat aan te zwengelen met zeer degelijk video- en audiomateriaal. Een mooie win-win situatie die wat ons betreft een voorbeeld mag zijn. De culturele sector kan dergelijke waardevolle en inspirerende initiatieven goed gebruiken!

We zagen de eerste clips en geven alvast mee dat die van hoogstaande kwaliteit zijn. Zeker de moeite waard om eens een avondje Facebook-surfen over te slaan en wat regionaal talent op te snuiven!

Via deze link vind je het (voorlopig) volledige aanbod en voor meer uitleg, laten we graag het woord aan Isaura Calsyn, Schepenen van Cultuur uit Eeklo.



J.E ©2020




0
0
0
s2smodern

Bloemenhulde - Cross of Sacrifice - Adegem

Adegem_3.jpg

 

Op donderdag 10 september jongstleden vond op het Canadees-Pools kerkhof in Adegem een kleine plechtigheid plaats.


De Vereniging der Oudgedienden van de Zeemacht Gent en Omgeving brachten een bloemenhulde aan zowel het Cross of Sacrifice als aan de 2 door hen geadopteerde graven van onbekende gesneuvelde matrozen van de Royal Navy.

 

Adegem.jpg Adegem_2.jpg

Didier De Wever

 

 

 

0
0
0
s2smodern

Koen Dewulf: Ik had altijd al de ambitie een vrij man te zijn. Maar alle dagen voor de rest van het jaar is nu echt wel van het goede teveel.

b_800_600_0_00_images_artikelfotos_augustus2020_106366054_10158347589664030_7394097894936527265_o.jpg

foto © Michel Goessens

 

Behoudens een handjevol mini-concerten die nog net binnen de tijdelijke versoepeling van de corona-maatregelen mochten doorgaan, is multi-entertainer Koen Dewulf net als alle andere artiesten de laatste maanden nog niet veel naar buiten gekomen. Het offensief 'vanuit zijn kot' kan evenwel tellen: focus op muziek, op twee maanden tijd evenveel singles lanceren en meteen een aantal hitlijsten binnen duikelen met als kers op de taart de hoogste plaats in een hitlijst.

We hadden een leuke babbel met Koen.

 
Het zijn harde tijden voor artiesten en alle entourage errond. We trappen een open deur in als we zeggen dat corona de sector van entertainment heeft lamgelegd. Bij de anders zo actieve Meetjeslandse artiest Koen Dewulf is het van hetzelfde laken een broek. Tientallen optredens als stand-up comedian, themavoorstellingen voor verenigingen en scholen en liedjesvoorstellingen in alle gedaantes (want je maakt deel uit van verschillende muzikale projecten) zijn weggevallen. Hoe ga jij ermee om?
 
In het begin van deze crisis, zag ik het nog als een opportuniteit om eens écht werk te maken van studio-opnames voor een aantal van mijn songs. Dat was er nog nooit van gekomen omdat ik doorgaans gezegend ben met een goed gevulde agenda. Optreden voor een publiek is nog altijd het leukste als artiest, dus had ik aan dergelijke opnames niet meteen prioriteit gegeven. Gezien er nu ineens onverwachts tijd kwam, leek het mij een uitgelezen moment.
 
Je had net voor de crisis al een duet met Augustijn Vermandere (zoon van) gelanceerd. Het nummer Censuur heeft het niet slecht gedaan. Kreeg je daar de smaak te pakken? Want singles uitbrengen is toch iets nieuws voor jou?

Het duet met Augustijn heeft inderdaad iets in gang gezet. Ik wou in navolging daarvan 'ooit wel eens een eigen plaatje' op de markt brengen. Door corona ging het allemaal ineens heel snel, want er was tijd. We hadden het plan opgevat om ergens in mei de eerste single
Kom Erbij te lanceren als een soort van opluchting. Want ja, net zoals iedereen had ik verwacht dat het na een maand of twee wel voorbij zou zijn. Niet dus… Positief zoals we steeds proberen te zijn, hebben we de single dan maar als een soort van hoopgevende boodschap de wereld ingestuurd. Enerzijds omdat ik niet wou stilvallen (dat zou nogal een straf zijn voor mij) en anderzijds voor het publiek. Een wijs Vlaams artiest die onlangs 80 werd zegt dat ook: hoop doet leven.
 
Je hoopt dan effectief op wat respons en we prijzen ons zeer gelukkig dat die er ook kwam: tal van radiostations pikten het nummer op. Het publiek dat met mijn muziek vertrouwd is, was aangenaam verrast omdat ze ‘een andere kant’ van mij leerden kennen in de productie van co-auteur/componist Johan Engels. Diezelfde kerel had eerder in de corona-crisis een lokale hit in het Meetjesland te pakken met Niet Eenzaam, een cover van, euh… mij (lacht).

Het leek mij dan ook zeer logisch om met hem in zee te gaan voor mijn idee.
 
       
Ik denk dat ik het type mens ben dat zichzelf tot in het belachelijke toe weet te relativeren.
 
 
Je mag jezelf zonder blozen een ondernemende creatieve generalist noemen. Als ik zo je palmares bekijk:
Koen Dewulf baande zich de afgelopen ruim 15 jaar op eigen kracht onder andere een weg naar het stand-up comedy-circuit, opende deuren bij Ment TV als gast voor een muzikale bijdrage in de actualiteit, is een gepubliceerd cartoonist (waar ook een bescheiden kledinglijn aan gekoppeld zit met Mooievaar), werd reeds verschillende keren uitgenodigd bij tv één in discussieprogramma’s (want naast het artistieke heb je ook nog wel het één en ander te vertellen) en je hebt sinds kort een eigen radioprogramma op BNL...
Dat is toch best imposant... Heb je nog tijd om te ademen?
 
Een mens moet toch iets doen als corona je thuis zet! (lacht en bloost een beetje)

Neen, in alle ernst, ik sta daar niet zo bij stil. Ik volg gewoon mijn intuïtie als dingen mijn pad kruisen en blijkbaar is dit in veel gevallen juist. De ironie is echter, dat ik me soms veel meer bezig hou met de dingen die niet lukken, ipv met de dingen die juist wel lukken. En als ik die dan voor mezelf eens opsom, ben ik best trots. Maar dan zegt een stemmetje in mijn hoofd onmiddellijk: voetjes op de grond houden, niet beginnen stoefen… Ik denk dat ik een beetje het type ben dat zichzelf tot in het belachelijke toe weet te relativeren. Op zich ook niet slecht, want dat inspireert dan weer voor mijn comedy-werk.
 
Terwijl de eerste single nog in de running zit, is er al meteen een tweede gelanceerd. Op mijn rug prijkt deze week op nummer 1 van de Vlaamse Super 15. Mogen we ons aan een nieuwe hitmachine verwachten?
 
Hahaha.. Zo’n vaart zal het niet lopen. Voorlopig zijn het de kleinere zenders die het verhaal mee helpen schrijven. Al mag ik zeker niet klagen dat bv. Familyradio daar bij hoort. De grote kanonnen zoals Radio 2 houden de boot voorlopig af. Ik ben er mij echter terdege van bewust dat dit sowieso niet evident is. Ik ken zoveel kleinere artiesten die naast een plaats in de playlist van Radio 2 grijpen. Realistisch gezien: alle bekende artiesten kunnen momenteel ook niet veel meer doen dan plaatjes maken. Ik denk dat het normaal is dat zij voorrang krijgen.

Het is volgens mij dan ook zeer waardevol dat die kleine internet-zenders bestaan, ook al zijn dat vaak hobbyprojecten van particulieren die van thuis uit radio maken. Zo is er bijvoorbeeld hier bij ons in Eeklo Radio Belinda: een zender die door één man gepassioneerd wordt gerund, met name Jos Van Meer. Zo maakt hij trouw alle dagen het programma Weer Of Geen Weer dat wordt doorgestuurd én uitgezonden op een 15-tal andere zenders verspreid over Vlaanderen. Er zijn misschien mensen die daar hun neus voor optrekken, maar dan denk ik: de optelsom van vele kleintjes maakt nog altijd groot. Dus ben ik daar dankbaar voor, want dat betekent dat eerder onbekende artiesten op die manier wél de kans krijgen om hun muziek naar luisteraars te brengen. En daar gaat het per slot van rekening om. 
 
En nu sta je dus op nummer 1 bij de Vlaamse Super 15!

Ja, plezant hé! (lacht)
Veel van die kleine zenders hebben zo hun eigen hitlijsten
 waar hun luisteraars kunnen op stemmen. Het is verbazend hoeveel dit effectief wordt gedaan. Ik kan me voorstellen dat dit dan voor die radiomakers motiverend werkt: het is een bewijs dat hun radio-zender wordt beluisterd.

Dat stemmen 
is in deze dus gebeurd bij de Vlaamse Super 15. Correctie trouwens, het nummer staat op nummer 1 in de tiplijst. De volgende stap is effectief in de 15 geraken en dat kan alleen met stemmen van het publiek. Uiteraard ben ik dankbaar dat we op een paar weken al zo ver zijn gekomen. Het bewijst voor mij dat men mij niet is vergeten en misschien wel een beetje mist (lacht).

We gaan op hetzelfde elan verder. Ik zal ervoor zorgen dat de mensen mij niet hoeven te missen, al is het maar door regelmatig een live liedje op mijn Facebookpagina te posten.
 Ik merk dat dit op prijs gesteld wordt door mijn, ahum, volgers en fans. Maar dat doet deugd. We kunnen niet veel voorspellen, in deze bizarre tijden is ieder lichtpuntje welkom en gewaardeerd.
 
Nog een laatste vraagje: krijgen we (hopelijk heel snel) na corona dit nieuwe werk ook live te zien?
Want dit is toch opnieuw iets compleet anders dan wat we gewoon zijn…
 
Dat is inderdaad het plan, al ben ik er nog niet volledig uit hoe we dit gaan doen. Ik heb al een aantal bevriende muzikanten die klaar staan om erin te vliegen, maar voorlopig is het nog niet aan de orde. We zijn trouwens nog bezig met composities en opnames. We mikken op dit moment naar een full-cd die hopelijk dit jaar nog kan worden uitgebracht. Daarna gaan we inderdaad aan de slag voor het live gebeuren zodat we klaar zijn voor het seizoen 2021. Ik ga ervan uit dat dit een realistischer perspectief is dan er nu holderdebolder te proberen inrollen terwijl er nog zoveel vraagtekens zijn.

Het is nu dus net als voor iedereen afwachten en hopen op een positieve evolutie zodat ik de baan weer op kan. In de eerste plaats met mijn huidige projecten, want we missen het publiek echt heel erg.

Dank u voor dit gesprek.

Graag gedaan! Hou het veilig, niet plooien en tot ziens iedereen!
 
 
 
Beide singles zijn beschikbaar op alle downloadplatforms.
Stemmen kan ondernemer hier: https://devlaamsesuper15.be/stemmen.html

Meer informatie op www.koendewulf.be en www.mooievaar.be 
 
J.E.
 

 

 

 

   
0
0
0
s2smodern