Cultuur In Beeld zoekt medewerkers om mee te helpen om ons cultureel patrimonium in beeld te brengen.
Schrijft u graag over wat er te doen is in ons Vlaanderen? Dan is dit mogelijk uw ding.
U komt terecht in een leuk team.. Interesse? mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Pop In the City: een avonturenrace in Gent

282367-Roadbook-320f1c-large-1528271895.jpg

Op zaterdag 9 juni is Pop In the City te gast in Gent. Pop In the City is een Frans wedstrijdconcept dat vrouwen uit heel Europa de kans geeft om steden op een heel bijzondere manier te ontdekken. Deelneemsters gaan allerlei uitdagingen aan en komen zo op plaatsen waar ze anders niet de kans toe krijgen. Gent krijgt hiermee de kans om zichzelf op een originele manier te promoten.

 

 

 

Pop In the City is een urban raid voor vrouwen waarmee je Europese steden kan ontdekken. Dit wedstrijdconcept is afkomstig uit Frankrijk en uniek in Europa. Het speelt in op twee sterke toeristische trends: de citytrip of een weekend eropuit in een stad en de zoektocht naar authenticiteit en lokale ervaringen tijdens een reis.

 

Op 5 jaar tijd bracht Pop In the City al duizenden vrouwen naar alle hoeken van Europa om hen in de gekozen gaststad unieke ervaringen, vol ontmoetingen en interactie, te bieden. Zo waren er ondermeer al edities in Bologna, Utrecht, Hamburg, Sevilla en Genève. Deelneemsters krijgen onvergetelijke uitdagingen voorgeschoteld en komen op plekken waar ze anders nooit zouden kunnen komen. De deelneemsters zijn altijd te herkennen aan hun oranje t-shirt.

 

Voor de 20ste editie organiseert het team van Pop In the City een 100% Vlaamse versie in onze Arteveldestad. Gedurende een stadsrally van 8 uur zullen de 550 deelnemers maximaal 30 uitdagingen moeten aangaan, verspreid over de stad. De duo’s worden aangezet om hun grenzen te verleggen tijdens sportieve, culturele, artistieke, extreme en solidariteitsuitdagingen, telkens gerelateerd aan de geschiedenis, de cultuur en tradities van de stad. Zij kunnen een beroep doen op de gaststad en om hulp van de lokale bevolking vragen. De race wordt gevolgd door een spetterend slotfeest. Dialoog, uitwisseling en ontmoeting zijn de belangrijkste elementen van een Pop In the City.

 

Pop In the City biedt de gaststad een prachtige kans om zichzelf op een originele manier te promoten. Na een eerste editie in 2015 in Brussel en verleid door de charme van geplaveide straten en haar inwoners, besloot Pop In the City een tweede keer naar België te komen, deze keer naar Gent. Cultureel rijk en gastvrij, is Gent een dynamische stad, waar vele vernieuwende initiatieven een groeibodem vinden. Het is daarom een complete en ideale stad volgens de organisatie. Het evenement wordt ondersteund door Visit Gent en Toerisme Vlaanderen. Het evenement is volledig uitverkocht.

 
Didier De Wever
0
0
0
s2smodern