• Start
  • Artikels
  • Lancering "Word Warme William" campagne in het Koninklijk Atheneul.

Cultuur In Beeld zoekt medewerkers om mee te helpen om ons cultureel patrimonium in beeld te brengen.
Schrijft u graag over wat er te doen is in ons Vlaanderen? Dan is dit mogelijk uw ding.
U komt terecht in een leuk team.. Interesse? mail naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Lancering "Word Warme William" campagne in het Koninklijk Atheneul.

b_450_300_16777215_00_images_artikelfotos_april2018_Warme-william.jpg

Op woensdag 25 april was het de  lancering van de "Word Warme William Campagne" in het Koninklijk Atheneum.
Mensen zoals Kamal Kharmach en Jan Toye komen ook op voor meer mentaal welbevinden bij de Vlaamse jeugd, dit in aanwezigheid van schepen Elke Decruyenaere.

Maar wie of wat  is "Warme William"? In 2016 werd op initiatief van het Fonds "GavoorGeluk", beheerd door de Koning Boudewijnstichting, de Vlaamse pilootprojecten Warme Stad en Warme Scholen opgezet die inzetten op het mentaal welbevinden van hun kinderen en jongeren. "Warme William" werd er de mascotte van: een grote blauwe beer zittend op een bank met op de rugleuning.

“Zit je met iets? Praat erover! Warme William luistert...”.

Nu wordt Warme William een campagne op zich met als boodschap: “Word Warme William”. Het doel van deze campagne is elke jongere te bereiken en ook elke burger die hen omkaderd. Warme William staat voor het belang van PRATEN en LUISTEREN. Een op vijf jongeren voelt zich niet goed in zijn vel. Warme William brengt de boodschap dat gevoelens uiten en delen oplucht en verbindt. Door te praten kan je lotgenoten vinden en elkaar helpen. Praten als het moeilijk gaat is niet makkelijk. Het is sterk als je het durft. Als je praat met anderen voel je minder eenzaam, angstig of verdrietig. Maar ook luisteren kan wonderen verrichten. Vier op de vijf jongeren geeft aan wel goed in hun vel te zitten, zij kunnen heel veel betekenen voor die één op vijf die zich minder goed voelen. Warme William staat voor iemand die een luisterend oor biedt. De boodschap is: Iedereen kan Warme William worden. Met deze campagne willen Kamal en Jan zoveel mogelijk Vlamingen aanzetten om zelf Warme William te worden. Ze kunnen dat doen door te luisteren en praten met elkaar en door de tips te volgen die op de website staan. Als aanmoediging worden “Warme William-pins” gelanceerd die je kan verdienen door genomineerd te worden.

Je kan jouw Warme William uit jouw familie, buurt, school of werkomgeving via de website: www.warmewilliam.be online nomineren. Dan wordt er jou een pin opgestuurd die je persoonlijk kan afgeven. De eerste Warme William-pins werden op de persconferentie opgespeld, op de directeur van het Koninklijk Atheneum, Voskenslaan te Gent en aan Elke Decruynaere, schepen van Onderwijs, Opvoeding en Jeugd. Owen Thielemans leerling 5de humane stelde de eerste vraag aan Jan Toye: ‘Heeft u al negatieve ervaringen meegemaakt toen u zich zo kwetsbaar opstelde en hoe gaat u hier mee om ?

Fotoslideshow persconferentie:



Ter info: links sociale media
www.warmewilliam.be
www.facebook.com/WarmeWilliam
www.instagram.com/warmewilliam
www.gavoorgeluk.be


Videoteaser:

Reporter/ Foto's Nadine Van Parys


0
0
0
s2smodern